Adıyaman University Journal of Social Sciences aims to contribute to the knowledge of social sciences by publishing scientific studies at the national and international level in the field of social sciences.
Adıyaman University Journal of Social Sciences is open access, peer-reviewed, scholarly journal published tri-annually in April, August and December. Adıyaman University Journal of Social Sciences welcomes the articles in various social science areas such as History, Economics, Sociology, Political Science, Business, Turkish Language and Literature, Philosophy, Geography, Educational Sciences, Law, Art History, Archeology, Communication Sciences, Linguistics, Music, Fine Arts, Tourism.
Makalelerin aşağıda belirtilen şekilde sunulmasına özen gösterilmelidir:
· Yazı, Makale Takip Sistemi aracılığıyla, e-posta adresi ve parolayla girilen kişisel sayfadan gönderildikten sonra, aynı sistemden hakem süreci takip edilebilir. Bu aşamadan sonra, düzeltmelerin yapılması için, bütün hakemlerden raporların gelmesi beklenmelidir. Çünkü yazarlar, sisteme bir kez düzeltme ekleyebilmektedirler. Bir hakemin istediği düzeltmeyi yapıp yazı sisteme eklendiğinde, sonraki aşamada ikinci bir hakemin de düzeltme istemesi durumunda istenen düzeltmeler yapılamayacaktır.
· Başlık: İçerikle uyumlu, onu en iyi ifade eden bir başlık olmalı ve 12 punto ile koyu harflerle yazılmalıdır.
· Yazar ad(lar)ı ve adresi: Yazının başlığının altında yazar adı, unvanı, görev yaptığı kurum ve kendisine ulaşılabilecek e-posta adresi gibi bilgilere yer verilmemelidir. Yazar adları, sistem yöneticisi tarafından görülebildiğinden, bu bilgiler, yazıya editör tarafından eklenecektir. Yazılar sisteme eklenirken, yazara ait herhangi bir bilginin yazıda yer almadığından emin olunmalıdır. Bu husus, makaleyi inceleyecek hakemlere daha rahat hareket imkânı tanınması açısından önemlidir.
· Özet: Makalenin başında, konuyu kısa ve öz biçimde ifade eden en az 100 en fazla 200 kelime arasında Türkçe ve İngilizce özet (Abstract) bulunmalıdır. Özetin altında bir satır boşluk bırakılarak, en az 3, en çok 5 sözcükten oluşan anahtar kelimeler verilmelidir. Özet metni 9 punto, tek satır aralığıyla yazılmalıdır. Özet metinleri sağ ve soldan 1cm. içten yazılmalıdır.
· Türkçe gönderilmiş makalelere ayrıca 750-1000 kelime arasında İngilizce geniş özet, İngilizce gönderilmiş makalelere ise ayrıca 750-1000 kelime arasında Türkçe geniş özet eklenmelidir. Bu özet alt başlıklar -alana göre değişebilir- (Introduction, Method, Findings (Results), Conculusion and Discussion vb.) içermelidir. Geniş özet kaynakça bölümünün arkasında, yeni bir sayfadan başlayarak yazılmalıdır. Geniş özet içermeyen makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Geniş özet, 10 punto büyüklüğünde, tek satır aralığıyla, Calibri karakteri kullanılarak yazılmalıdır. Geniş özet, ayrıca kelime sayısı sınırlılıklarına uyulup uyulmadığına göre de değerlendirilecektir.
· Ana Metin: MS Word programında, Calibri yazı karakteri ile 10 punto, 1.5 satır aralığıyla yazılmalıdır. Makale, 35 sayfaya kadar olabilir. Sayfalar numaralandırılmamalıdır.
· Makale metninde paragraf başı yapılmamalı, paragraf araları 1 satır (12 nk) boşluk bırakılarak belirginleştirilmelidir (Ofis'te Paragraf-Girinti ve Aralıklar, Aralık-Önce-0; Sonra-12 nk).
· Dipnotta yer alan bütün bilgiler 9 punto, tek satır aralığıyla yazılmalıdır.
· Bölüm Başlıkları: Makalede, düzenli bir bilgi aktarımı sağlamak üzere ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir; başlıklar numaralandırılmalıdır.
· Tablolar ve Şekiller: Tabloların numarası ve başlığı bulunmalıdır. Tablolar metin içinde bulunması gereken yerlerde olmalıdır. Şekiller renkli baskıya uygun hazırlanmalıdır. Şekil numaraları ve adları şeklin hemen altına ortalı şekilde yazılmalıdır.
· Resimler: Yüksek çözünürlüklü, baskı kalitesinde taranmış halde metin içerisindeki yerlerinde verilmelidir. Resim adlandırmalarında, şekil ve çizelgelerdeki kurallara uyulmalıdır.
· Alıntı ve Göndermeler: Dergimize gönderilecek makalelerde aşağıdaki alıntı ve gönderme standartlarına (APA) uyulmalıdır. Bu kurallara uymayan çalışmalar, düzeltilmesi için yazarına iade edilecektir. Metin içinde birkaç cümleyi geçen alıntılar, sağdan ve soldan 1 cm. içte yazılmalıdır.
· Metnin sonunda KAYNAKÇA başlığı altında, atıfta bulunulan kaynaklar soyadına göre sıralanmalıdır. Kaynakça için asılı paragraf biçimi uygulanmalıdır (Ofis'te Paragraf-Girinti ve Aralıklar-Girinti-Özel-Asılı Paragraf).
1) Belirli bir cümle, kavram ya da paragrafa gönderme;
……….. (Çaldak, 2004: 12)
2) Bir makale veya kitabın bütününe gönderme;
……….. (Kadıoğlu, 1998) veya Kadıoğlu (1998)’nın belirttiği gibi ……..
3) Yazar sayısı iki olan yayına gönderme;
………. (Selçuk ve Tuğluk, 2001: 30–37)
4) Yazar sayısı ikiden fazla olan yayına gönderme;
.… (Kara vd., 1991:29) veya Kara vd. (1991:29)’ne göre ……..
5) Aynı gönderme ayrı yayınlara yapıldığında;
……….. (Kavruk, 2002: 37-40; Mazıoğlu, 2005: 29)
6) Aynı gönderme aynı yılda aynı yazarın iki yayına yapıldığında;
……….. (Yoldaş, 2002a: 24-30; b:120-130)
7) Aynı yazarın iki ayrı yayınına gönderme;
……….. (Akın, 1999:12; 2000: 38–40)
8) Soyadları aynı olan iki yazarın yayınına gönderme;
……….. (Kıran ve Kıran, 2001: 51)
9) Yazarı belli olmayan yayına gönderme (yayına başlığı yazılarak gönderme yapılır);
……….. (Pazarlama Kuramı, 2008:12)
10) Anonim yayına gönderme;
……….. (Anonim, 1998: 16)
11) Görüşmeye gönderme;
………. (İ. Pala, görüşme, 18 Kasım, 2008)
12) Gazetede yayınlanmış yazarsız makaleye gönderme;
………. (İhracatımız Geçen Yıla Oranla % 50 Arttı, Sabah, 12.10.2008)
13) Yazarı belli internet yayımlı makaleye gönderme;
……….. (Selçuk, 2008)
14) Kuruma gönderme;
……….. (Devlet Planlama Teşkilatı, 2007)
15) web adresine gönderme
…….(www.tdk.gov.tr, 2008)
16) Yayın tarihi belirsiz yayına gönderme;
………. (Pala, t.y.: 25-30)
17) Makalelerde yararlanılan eserler, metnin sonunda yer alacak KAYNAKÇA bölümünde aşağıdaki şekilde belirtilmelidir:
1. Kaynakçada yalnızca yazıda gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik sıra izlemelidir.
2. Bir yazarın birden çok çalışması aynı kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye göre sıralanmalı, aynı yılda yapılan çalışmalar için “a,b,c…” ibareleri kullanılmalıdır.
Kitap
Harputi, A. (1914). Tarih-i ilm-i kelam. İstanbul: Necm-i İstikbal Matbaası.
Çeviri Kitap
İnalcık, H. (2003). Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ 1300-1600. Çev., Ruşen Sezer. İstanbul: YKY.
Kitapta Bölüm
Çelebioğlu, A. (1998). Muhtelif Şerhlere Göre Mesnevî’nin İlk Beytiyle İlgili Düşünceler. Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları (525). İstanbul: MEB Yayınları.
Derleme Kitapta Makale
Hutchby, Ian (1991). “The Organization of Talk on Talk Radio.” Broadcast Talk. (Der.) Paddy Schannel. London: Sage. 154-178.
Dergide Makale
Çaplı, B. (2001). “Media Policies in Turkey Since 1990.” Kültür ve İletişim, 4(2): 45-55.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans/Doktora Tezi
Arslan, Ş. (2006). Fıtrat Kavramı Çerçevesinde Eğitimde İnsanın Ne’liği Sorusu. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Yayımlanmış Bildiri
Odman, A. E. (2003), “Karşılaştırmalı Ekonomi-Politik: Meksika’da Popülizm ve Türkiye’de Devletçilik”, 8.Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, 3-5 Aralık, Ankara.
Yayımlanmamış Bildiri
Ekşi, H. (2002, Mayıs). Etkili karakter eğitimi müfredatı için stratejiler. 2000′li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumunda sunulan poster bildiri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Elektronik Kaynaklar
Kodish, B.I. (2003). What we do with language-waht it does with us. ETC: A review of general semantics, 60(1), 383-384. 06 Ocak 2008 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
ETHICAL PRINCIPLES
In scientific articles sent to the journal, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) recommendations and COPE (Committee on Publication Ethics) International Standards for Editors and Authors should be taken into consideration.
RESEARCH PUBLISHING ETHICS
1-Studies requiring the permission of the Ethics Committee (studies requiring questionnaire or scale application, including interviews and observations; documents, pictures, questionnaires, etc. developed by others and requiring permission to use) (For research conducted in all disciplines including social sciences and ethics For clinical and experimental studies on humans and animals that require a committee decision, ethics committee approval must be obtained separately, this approval must be specified and documented in the article). must be submitted. In the absence of these permissions, the publication is returned to the author during the pre-review phase.
2-In studies requiring ethics committee approval, information about the permission (name of the board, date, and number) should be included in the method section and also on the first/last page of the article. In case of reports, the information that the informed consent/consent form was signed should be included in the article.
3-It is necessary to comply with copyright regulations for the intellectual and artistic works used.
4-It is obligatory to submit the raw data of the researches that are in the referee evaluations when requested by the referees. It is obligatory to provide the data when necessary after the publication of the article.
JOURNAL POLICY ABOUT ARTICLE SIMILARITY REPORT AND SIMILARITY RATIO
Candidate articles should be sent with the originality report taken from the academic similarity prevention program (For example: Ithenticate, plagiarism.net etc.). This rate is accepted up to 20%. Studies with a similarity rate of over 20% will be returned at the pre-check stage.
Ethical Rules for Authors
1- The authors guarantee that their work is original, and when they include other researchers' ideas, language, pictures, graphics, and tables in their work, they must cite it. Quotations without specifying the source are the reason for plagiarism.
2- Each author mentioned in the study is equally responsible for the content of the study. It is unacceptable that the name of the researcher is not included or the name of the researcher is unfairly included even though he/she contributed to the study.
3- Authors must stay true to the findings of their research. Changing findings, making up findings and conclusions, and conducting research based on them is out of the question. Situations such as tampering, deletion, removal of data and materials, or skipping the interpretation of data that are difficult to handle, are trust-breaking.
4- It is not possible to send the work simultaneously to journals. Authors cannot send previously published work to the journal.
Ethical Rules for Referees
1- Referees should know that the evaluation process is confidential and should not be shared with third parties.
2- Referees should submit an objective, impartial, scientific, understandable, and constructive evaluation report about the study within the specified time.
3- The referee reports will also include an assessment of the scientific nature of the article (subject matter, a method used, or appropriate use of the relevant literature). This evaluation must be made about the content, whether positive or negative.
4- When it is understood that the work is plagiarized or has been published elsewhere before, the referees should report the situation to the editor.
Bu derginin; makale gönderim ve süreç işletimi ücretsizdir. Hiçbir sürecinden ücret alınmamaktadır.
1968 yılında Ankara'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladıktan sonra 1985 yılında Kayseri Erciyes Üniversitesi İlahiyat fakültesinde yüksek öğretimine başladı. 1991 yılında mezun olduktan sonra Milli Eğitim'de öğretmenliğe geçti. Aynı yıl Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde İslam Hukuku Anabilim dalında yüksek lisansa başladı. 1993 yılında yeni açılan İnönü Üniversitesi İlahiyat fakültesine araştırma görevlisi oldu. 1994 yılında “1115 Tarihli Şeriye Siciline Göre Kastamonu'da Günlük Hayat” isimli tezde bilimde uzman oldu. Aynı yıl Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde İslam Hukuku anabilim dalında doktoraya başladı. 1999 yılında “İslam Hukukuna Göre Siyasi Fikir Hürriyeti” adlı Tezle bilim doktoru oldu. 2000 yılında İnönü Üniversitesi İlahiyat fakültesinde Yardımcı Doçent Doktor olarak atandı. 2017 yılında doçent oldu. Kasım 2017 yılında İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesine İslam Hukuku Ana Bilim Dalına DOÇENT olarak atandı. 2022 yılında profesör oldu. Evli ve iki çocuk babası olan Ali Duman'ın 40'a yakın makalenin yanında, İzmirli İsmail Hakkı'nın İlmi Hilaf İsimli Kitabının Dipnotları Olarak Sadeleştirilmesi, İlitam Ve İlahiyat Fakülteleri İçin İslam Hukuk Usulü Dersleri, Şia Ve Ehli Sünnet Fıkhına Göre Mut'a, İmam Malik gibi yayınlanmış kitapları ve Çağları Aşan Bilge İmam-ı Azam Ebu Hanife kitabının editörlüğü, pek çok kitapta bölüm yazarlığı pek çok yayına hazır eserleri ve yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır .
Born in Akçadağ in 1965, I began my education in Malatya and Elazığ. I completed my undergraduate studies at Atatürk University, Faculty of Arts and Sciences, Department of Archaeology and Art History. I also completed my master's degree at the same university. I received my doctorate from Ankara University, Institute of Social Sciences, in the field of Turkish-Islamic History and Arts.
I worked as a research assistant at İnönü University, Faculty of Theology, from 1993 to 2008. Since 2008, I have been working as an Assistant Professor at Adıyaman University, and I currently serve as an Associate Professor in the Department of Art History at the Faculty of Arts and Sciences.
2008 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Seramik Bölümü’nden mezun olmuştur. 2009 yılında İnönü Üniversitesi Seramik Anasanat Dalı’nda Yüksek Lisans eğitimine başlamıştır. 2011 yılında Yüksek Lisansı ‘‘Maskelerin Farklı Materyallerle Seramik Sanatına Uygulanması’’ isimli raporla tamamlamıştır. 2014 yılında Bitlis Eren Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. 2015 yılında Hacettepe Üniversitesi Seramik Anasanat Dalı’nda Sanatta Yeterlik eğitimine başlamıştır. ‘‘Ahlat Mezar Taşlarındaki Kandil Kavramının Çağdaş Seramik Formlarda Yorumu’’ başlıklı tezi başarılı bulunup 2019 yılının haziran ayında mezun olmuştur. Halen Bitlis Eren Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir. Çeşitli yurtiçi- yurtdışı sergi ve sempozyumlara katılmıştır ayrıca Türk Seramik Derneği ve Sanat Eğitimcileri Derneği üyesidir.
1985 Ankara doğumlu olan Başak Danacı Polat, ilköğretim ve ortaöğretim eğitimini burada tamamladı. 2009 yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun oldu. 2012 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Resim-iş Eğitimi Bilim Dalı’nda Yüksek Lisansını, aynı bölümde 2019 yılında Doktora eğitimini tamamladı. 2013- 2014 yılları arasında Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’nda, 2014-2019 yılları arasında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2020-2021 yılları arasında Adıyaman Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde araştırma görevlisi doktor olarak çalışmıştır. 2021 yılından itibaren aynı kurumda doktor öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası çok sayıda karma sergiye katılmıştır. “Hafızanın Suretleri” isimli kişisel sergisi
bulunmaktadır. Görsel Sanatlar Eğitimi (GÖRSED ) ve Kağıt Sanatçıları Derneği üyesidir.
2005 yılında İnönü Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümünden mezun oldu. 2009 Yılında İnönü Üniversitesi Halk Sağlığı Hemşireliği yüksek lisans programından mezun olarak bilim uzmanı ünvanını aldı. 2016 yılında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Doktora programından mezun olarak doktor ünvanını aldı.
Dr. Öğrt. Üyesi Hülya TORUN YETERGE, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde, yüksek lisansını Dokuz Eylül Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde, doktora eğitimini ise Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde tamamlamıştır.
2009 yılında Manisa Özel Eğitim Uygulama Okulu’na özel eğitim öğretmeni olarak atanmış ve 15 yıl Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim okullarında çeşitli idari görevlerde bulunmuştur. 2024 Ocak ayı itibariyle Adıyaman Üniversitesi Özel Eğitim Bölümünde Dr. Öğrt. Üyesi olarak görev yapmaktadır.
2019 yılında Manisa’da özel gereksinimli bireyler ile yaptığı çalışmalardan dolayı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yılın öğretmeni ünvanını almıştır. Yurt içi ve yurt dışı birçok projede (Erasmus+, Tübitak, SOGEP , Zafer Kalkınma Ajansı, ASHB…) çeşitli unvan ve kademelerde görev yapmıştır. Uzmanlık alanı ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylerdir. Çalışma alanları içinde drama ve oyun, erken okur yazarlık, aktif öğrenme, materyal geliştirme ve alternatif iletişim becerileri bulunmaktadır.
Adıyaman'da doğdu. 2012 yılında Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünden mezun oldu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında 2016 yılında yüksek lisans, 2021 yılında doktora yaptı. Akademik çalışma alanları: Alternatif medya, medya ve sinema sosyolojisi, medya ve tüketim sosyolojisi... Coşkun halen Bitlis Eren Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde görev yapmaktadır.
1981 yılında Adıyaman Kâhta’da dünyaya geldi. Orta öğrenimini Manisa’da tamamladıktan sonra Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne yerleşti. 2003 yılında buradan mezun oldu. Klasik edebiyatımızdaki edebî münazaralarla ilgili teziyle Hacettepe Üniversitesi, klasik edebiyat kürsüsünden yüksek lisans derecesiyle mezun oldu (2005). Daha sonra Erciyes Üniversitesi’ne atandı. Burada İsmâîl Rüsûhî Efendi’nin Şerh-i Mesnevî’si üzerine hazırladığı tezle doktor unvanı aldı (2010). Erciyes Üniversitesi’nde bir süre araştırma görevlisi ve Türk Dili okutmanı olarak görev yaptıktan sonra 2011’de Dicle Üniversitesi’ne atandı. 2014’te doçent, 2019’da profesör olan yazar, hâlen Dicle Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Çeşitli edebiyat dergilerinde yazıları yayımlanan Tanyıldız’ın kültür ve edebiyat tarihimize ilişkin 9 kitabı bulunmaktadır.
Trabzon'da doğdu. Ege Üniversitesi'nde Tarih okudu. 2013'te Yrd. Doç. Dr., 2016'da Doç. Dr., 2021'de Prof. Dr. oldu. Muş Alparslan Üniversitesi rektörlüğünü yürütüyor.
Elazığ doğumlu. Fırat Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu. Aynı bölümde Yüksek Lisans ve Doktora programlarını tamamlamıştır. Elazığ Fatih Lisesinde ve Elazığ Mehmet Koloğlu Anadolu Lisesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak görev yaptı. 2009 yılından itibaren Adıyaman Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. 2019 yılında Prof. Dr. unvanını aldı.
1996 yılında İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Aynı bölümün Muhasebe ve Finansman Ana bilim dalında 1998 yılında yüksek lisansını ve 2004 yılında da doktorasını tamamladı. 2015 yılında doçent oldu. Halen Adıyaman Üniversitesi, İ.İ..B.F. İşletme bölümünde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.